Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Ποδηλατείν - Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα σχ. έτος 2012-13

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα του 2ου Γυμνασίου Γιαννιτσών
«Ποδηλατείν στην Τέχνη, Ποδηλάτες-Τεχνηλάτες».


Υπεύθυνοι καθηγητές: Βασιλειάδης Ιωάννης, Γακίδου Ειρήνη, Μικροπούλου Γεωργία, Χρυσανθίδου Λεμονιά

  
Τη φετινή χρονιά ολοκληρώσαμε το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα «Ποδηλατείν στην Τέχνη». Ήταν μια όμορφη, διετής ποδηλατική διαδρομή με πολλούς σταθμούς και αρκετά εμπόδια, που τα ξεπεράσαμε με φαντασία και αισιόδοξη διάθεση, με επιμονή και πείσμα. Δουλέψαμε στο πλαίσιο που μας όριζε το «Χρυσοπράσινο Φύλλο», το διετές περιβαλλοντικό πρόγραμμα συνεργασίας και ανταλλαγών με σχολεία της Κύπρου.

  Την πρώτη χρονιά ετοιμάσαμε το κύριο μέρος του υλικού μας: Γίναμε «Ποδηλάτες-Τεχνηλάτες», καταγράψαμε την παρουσία του ποδηλάτου σε διάφορες μορφές Τέχνης και εκδώσαμε ένα ηλεκτρονικό ποδηλατικό περιοδικό, το «Ποδηλαteen», με ποικίλα ποδηλατικά θέματα, δοσμένα με χιούμορ και παιγνιώδη διάθεση, με σταυρόλεξα παντός τύπου, κρυπτόλεξα, σκανδιναβικά, κουίζ, σπαζοκεφαλιές και αναγραμματισμούς, ανέκδοτα και ποδηλατικές ιστορίες δικές μας και από το διαδίκτυο, ποιήματα άλλων και δικά μας καθώς και εικαστικές δημιουργίες μας: ζωγραφικά έργα, σκίτσα, γλυπτά και ανάγλυφα, φωτογραφίες, αφίσες και ποδηλατικά συνθήματα.


  Πρωταγωνιστήσαμε και στο δικό μας πρωτότυπο βιντεάκι, κινητοποιώντας όλο το σχολείο, για να σχηματίσουμε με τα σώματά μας στην αυλή του σχολείου την εικόνα ενός γιγάντιου ποδηλάτου…
  


  Η φετινή χρονιά, στο ξεκίνημά της, μας βρήκε να ετοιμάζουμε τις λεπτομέρειες του ταξιδιού μας στην Κύπρο. Εμπλουτίσαμε το υλικό μας, το επιμεληθήκαμε, σκεφτήκαμε πρωτότυπες ιδέες για την παρουσίασή του στους Κύπριους συμμαθητές μας και, παράλληλα, αρχίσαμε να καταρτίζουμε το πρόγραμμα φιλοξενίας στην πόλη μας του σχολείου από την Κύπρο, του Γυμνασίου Παραλιμνίου, ενόψει και της δικής του επίσκεψης τη φετινή άνοιξη.
  Προς απογοήτευση όλων, όμως, η οικονομική κρίση που έφτασε και στη Μεγαλόνησο αποθάρρυνε τους Κύπριους φίλους μας και τους οδήγησε στη ματαίωση του ταξιδιού τους στη χώρα μας. Έτσι το πρόγραμμα ανταλλαγής και αμοιβαίας φιλοξενίας ακυρώθηκε. Η αρνητική αυτή εξέλιξη είναι αλήθεια ότι μας κλόνισε προς στιγμή, αλλά δεν ήταν αρκετή για να χάσουμε το κέφι και τη δημιουργική μας διάθεση. Εφόσον υπήρχαν ακόμη χρονικά περιθώρια προγραμματίσαμε μια νέα δράση, την επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Αργυρούπολη της Αττικής, που είναι και το συντονιστικό όργανο για τα σχολεία του «Χρυσοπράσινου Φύλλου». 

H εκπαιδευτική επίσκεψη έγινε το Μάρτιο και η τριήμερη εκδρομή μας στην Αθήνα συνδυάστηκε με ξενάγηση στο Αττικό Πάρκο και την παρακολούθηση παραστάσεων στο θέατρο και στο Ευγενίδειο Πλανητάριο. Η φιλοξενία του ΚΠΕ Αργυρούπολης μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε εκεί ήταν από τα καλύτερα. Η πορεία μας έφτασε αισίως στο τέλος της και λίγο πριν από το Πάσχα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας των άλλων σχολείων το σύνολο της δουλειάς μας, σε εκδήλωση που έγινε στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών. Το χειροκρότημα που αποσπάσαμε ήταν η αναγνώριση της προσπάθειας και η ανταμοιβή των κόπων μας και μας δίνει κουράγιο και δύναμη να συνεχίσουμε και τα επόμενα χρόνια συμμετέχοντας σε ανάλογα προγράμματα.

Στους συνδέσμους που ακολουθούν μπορείτε να δείτε τη δουλειά μας:
1. Μπορείτε να κατεβάσετε το περιοδικό που εκδώσαμε σε αρχείο pdf,
2. Να ξεφυλλίσετε το ίδιο περιοδικό στο youtube,
3. Να παρακολουθήσετε το βίντεο με το ποδήλατο που σχηματίσαμε με τα σώματά μας.




Μαθητές που πήραν μέρος στο πρόγραμμα κατά το σχ. Έτος 2012-13

Ασλανίδου Μαρία-Ιωάννα
Καραντζίκου Γεωργία
Βλάχου Ευδοκία
Λαμπριανίδης Αλέξανδρος
Κουτσούδη Στέλλα
Καρυπίδου Καλλιόπη
Κυριαζής Παύλος
Κωστίκα Μαρία
Τολούπη Ανθή
Ρετσιλά Μαριλένα
Παπαδοπούλου Μένια
Πιρπιλίτσης Θωμάς
Περπερίδου Ελένη
Μπισάρα Άνταμ
Μωυσιάδης Γιάννης
Τυφλοπούλου Αγγελική
Τσελεγγίδης Χρήστος
Χαραβητίδης Ανδρέας
Σπυρίδου Αρετή
Ταρασίδου Δέσποινα
Σάλλης Χρήστος
Χατζηασλανίδου Ελισάβετ
Τζήντρος Στέφανος
Μακρίδου Ελευθερία
Πλιόγκα Ιωάννα
Μουρατίδου Μαρία
Τεμπερεκίδου Δήμητρα
Τσαούσογλου Θεοδώρα
Σταμενίτου Αθανασία


Σιμήτη Παρασκευή

Ο Δημήτρης Πεχλιβανίδης και η Ισμήνη Τσιντονίδου συνεργάστηκαν στην τελική παρουσίαση του προγράμματος.


Εντυπώσεις μαθητών από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα του Σχολείου:

  Φέτος συμμετείχαμε για πρώτη φορά σε ένα τέτοιο περιβαλλοντικό πρόγραμμα, το οποίο θα μας μείνει αξέχαστο, διότι οι εκπαιδευτικές εκδρομές μάς έκαναν πιο ώριμους όσον αφορά τη συμπεριφορά μας, αλλά πήραμε και νέες γνώσεις.  Ακόμα, θα ήθελα να πω πως γίναμε πιο υπεύθυνοι στην προστασία του περιβάλλοντος.
           Χατζηασλανίδου Ελισάβετ

  Αυτό το πρόγραμμα ήταν δραστήριο και αποτελεσματικό. Γνωρίσαμε και άλλα προγράμματα, δεθήκαμε και γίναμε μια ομάδα. Έτσι, όλοι μαζί, καταφέραμε να ευαισθητοποιήσουμε ένα ολόκληρο σχολείο, με το οποίο συνεργαστήκαμε για ένα καλύτερο και καθαρότερο μέλλον.
          Δέσποινα Ταρασίδου

  Φέτος ήταν η πρώτη μου χρονιά στο Γυμνάσιο. Συμμετείχα στην Περιβαλλοντική ομάδα, η οποία μου άφησε αξέχαστες αναμνήσεις. Όλες οι εκδηλώσεις, οι δραστηριότητες και οι εκδρομές ήταν καταπληκτικές. Μας έμαθαν πολλά πράγματα, κυρίως για το περιβάλλον, και το κυριότερο είναι ότι συνεργαστήκαμε όλοι μαζί, κάνοντας τη δική μας ομάδα.
    Αγγελική Τυφλοπούλου

  Μου άρεσε πολύ που συμμετείχα σε αυτό το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής, καθώς οι δραστηριότητες ήταν πολύ δημιουργικές και ψυχαγωγικές. Η φετινή σχολική χρονιά θα μου μείνει αξέχαστη για όλα τα παραπάνω καθώς και για τις εκδηλώσεις, τις εκδρομές και για ό,τι άλλο καλό διοργανώσαμε.
       Παπαδοπούλου Χάιδω

  Από τη φετινή σχολική χρονιά θα μου μείνουν πολλές αναμνήσεις. Ιδιαίτερα, θα μου μείνουν αξέχαστες οι εκδρομές και οι εκδηλώσεις της περιβαλλοντικής, όπου εκεί, με τις πλάκες και τις συζητήσεις μας, δεθήκαμε και μάθαμε πολλά πράγματα ο ένας για τον άλλο.
    Μαριλένα Ρετσιλά

  Επίσκεψη στην πρωεύουσα, στην Α΄ Γυμνασίου, μόνη, χωρίς γονείς! Μια υπέροχη εμπειρία. Μουσείο, παράσταση Fame, Αττικό Πάρκο, Allou Fan Park. και Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Μια υπέροχη εμπειρία, ταξίδι, διασκέδαση, χαρά με συμμαθητές και καθηγητές. Να επαναληφθεί και του χρόνου.
   Τολούπη Ανθούλα


 

ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΔΙΑ (ένα σύγχρονο ποδηλατικό παραμύθι) - Βασιλειάδης Γιάννης ΠΕ02

ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΔΙΑ - ένα σύγχρονο ποδηλατικό παραμύθι
Βασιλειάδης Γιάννης - Φιλόλογος ΠΕ02



Αφηγητής (Δημήτρης): Η ιστορία που θα παρακολουθήσετε είναι πέρα για πέρα αληθινή. Πιστέψτε με…έχει συμβεί. Σε όνειρα…και σε παραμύθια.
Το σκηνικό μας: 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών. Χόλυγουντ δεν είμαστε…κρίση έχουμε…άρα; voila! Όλα τα πλάνα μας γυρισμένα σε ένα χώρο (νοικοκυρεμένα πράματα!). Πολύ βολικό ε;
Εεεε! λοιπόν…στο θέμα μας. Αυτά (δείχνει ένα-ένα τα ποδήλατα των συμμαθητών του) είναι τα ποδήλατα…ξέρετε… της παλιοπαρέας. Είναι μέσα και κάνουν μάθημα. Μη με ρωτήσετε γιατί είμαι έξω…εγώ μια τουαλέτα ζήτησα να πάω και με καθυστερεί ο σκηνοθέτης (η κάμερα στρέφεται προς το σκηνοθέτη, που είναι καθισμένος σε μια καρέκλα σκηνοθέτη και χαμογελά αμήχανα).
Τέσπα! Τι λέγαμε;  α, ναι, για τα ποδήλατα: Δημήτρης, Γιώργος, Μαρίνα, Έλενα, Σταύρος, Βασίλης…Όχι! Βασίλης όχι. Ο Βασιλάκης σήμερα έχει ένα θέμα ο καημενούλης: το ποδήλατό του… από ποδήλατο έγινε…κλεψήλατο. Του το φάγανε κάτι κλεφτρόνια χτες το βράδυ και είναι απαρηγόρητος. Δείτε και μόνοι σας.

Την ίδια ώρα μέσα στην τάξη:
Ο Βασίλης ζωγραφίζει αφηρημένος εικόνες ποδηλάτων (κοντινά πλάνα στο γραπτό του).
Τι σας έλεγα; Το παιδί είναι κολλημένο με το ποδήλατο… Πάμε να δούμε τους συμμαθητές του, αν μπορεί να γίνει κάτι…

Στο επόμενο διάλειμμα: Γιώργος, Μαρίνα, Έλενα, συζητούν.
-Μ: Παιδιά, κάποια στιγμή να βρεθούμε μετά το μάθημα, να συζητήσουμε για τις λεπτομέρειες της εκδρομής.
-Ε: Ποιας εκδρομής, Μαρίνα;
-Μ: Της ποδηλατάδας στο Λουδία…δεν είπαμε, ρε συ, ότι το Σαββατοκύριακο θα πάμε με τα ποδήλατα στο Λουδία για πικνίκ;
-Ε: Πω! Το είχα ξεχάσει! Καλά, θα περάσουμε τέλεια…δε βλέπω την ώρα…!
-Γ: Κορίτσια, έχουμε ένα προβληματάκι…Κάποιος απ’ την παρέα θα λείπει απ’ ό,τι φαίνεται…
-Μ: Τι εννοείς; Έγινε κάτι;
-Γ: Του Μπίλι, του κλέψανε το ποδήλατο… και είναι…ασ’ τα να πάνε.
-Ε: Πω! Παιδιά, εγώ χωρίς Βασίλη δεν πάω πουθενά!
-Μ: Ούτε κι αυτός πάει χωρίς το ποδήλατό του!
-Ε: Ο Βασίλης είναι η ψυχή της παρέας…
-Γ: Μην πανικοβάλλεστε…θα τη βρούμε τη λύση. Το φιλαράκι μας δε θα το αφήσουμε έτσι… Λοιπόν, προτείνω το απόγευμα, που θα μαζευτεί η περιβαλλοντική, να συζητήσουμε το θέμα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Εσείς μόνο κανονίστε να βρείτε το Σταύρο και το Δημήτρη…
-Μ: Ρε παιδιά, ο Δημήτρης πού βρίσκεται;

Αφηγητής (Δημήτρης): Για μένα λένε..χαχά!  Δεν ξέρουν ότι για τις ανάγκες του βίντεο ο σκηνοθέτης μου με θέλει αόρατο!
Το μεσημέρι τα παιδιά φεύγουν (πλάνο με τα ποδήλατα) και ο Βασίλης μένει πίσω με σκυμμένο κεφάλι…

Αφηγητής: Υπάρχει και κάτι άλλο που δεν ξέρουν: μπορεί να μη μου φαίνεται, αλλά είμαι το τζίνι της ιστορίας…ο από μηχανής θεός που θα δώσει λύση στο δράμα της παρέας. Ας παρακολουθήσουμε όμως την κορύφωση της ιστορίας...θα σπάσουμε πολλή πλάκα!
Το ίδιο απόγευμα: Όλη η παρέα σε κύκλο κάτω από τα δέντρα της αυλής…Ποδήλατα γύρω, κάποιοι μαθητές με αξεσουάρ ποδηλασίας, π.χ., κράνη στα χέρια…

Συζήτηση σε έντονο τόνο:
-Λοιπόν, τι κάνουμε;
-Παιδιά, εγώ λύση δε βλέπω. Θα μπορούσαμε, βέβαια, να του δανείσουμε κάποιο από τα δεύτερα ποδήλατά μας, αλλά…τον ξέρετε τον Βασίλη…δεν αντέχει ούτε δευτερόλεπτο χωρίς δικό του ποδήλατο.
-΄Αρα; Αδιέξοδο;
-Αν του αγοράζαμε εμείς ένα καινούριο;
-Ναι, γιατί όχι. Λεφτά υπάρχουν…Τι λες, μωρέ, εδώ δεν έχουμε για τυρόπιτα.
-Ααα! για τυρόπιτα μπορεί, αλλά είμαστε Έλληνες, μην το ξεχνάτε!
-Ναι, ζήτω το έθνος! Τι λέτε, μωρέ;
-Εννοώ, ρε παιδιά, ότι στα δύσκολα πρέπει να φανούμε· όπως οι πρόγονοί μας. Να είμαστε  εφευρετικοί και…μην ξεχνάτε…για τη ρόδα ο Έλληνας κάνει τα πάντα, ας είναι και ρόδα ποδηλάτου…
Ένα αγόρι της παρέας σηκώνεται και:
-Λοιπόν, για να μην το παιδεύουμε…ξηλωθείτε (βγάζει το κράνος και το κάνει δίσκο),  ό,τι έχετε ευχαρίστηση…

Κάνει ένα γύρο και μαζεύει πενταροδεκάρες…
-Ωραία…το κουδουνάκι το εξασφαλίσαμε…!
-Ρε παιδιά, ο Δημήτρης πού βρίσκεται;
Αφηγητής: Χαχά! Έχουν πλάκα τα παιδιά! Ώρα να εμφανιστώ για τη λύση του δράματος.
-Με φωνάξατε; (Ως διά μαγείας ο Δημήτρης γίνεται ορατός και μένουν όλοι με το στόμα ανοιχτό). Λοιπόν, παιδιά, 1ον: κλείστε τα στοματάκια σας μην μπει καμιά μύγα…2ον: να σας ενημερώσω ότι για τις επόμενες ώρες θα είμαι το καλό σας τζίνι. Μη ρωτάτε λεπτομέρειες…απλώς εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία.
-Μήτσο, δεν ξέρω πώς το έκανες αυτό, αλλά, δικέ μου, ήταν πολύ κουλ!
-Είπα, σκάστε κι ακούστε: Θα πραγματοποιήσω μια ευχή σας. Όχι όποια να ’ναι. Μην αρχίσετε να ζητάτε να γίνεστε αόρατοι όταν αντιγράφετε στις εξετάσεις και τέτοια χαζά…Ξέρω πόσο πολύ θέλετε να δείτε το φιλαράκι μας χαρούμενο…γι’ αυτό ξέρω και ποια είναι η ευχή σας.
-Ένα καινούριο ποδήλατο για το Βασίλη!
-Μπράβο! Και σας τιμά η προσπάθεια να μαζέψετε λεφτά. Αλλά, με το ρυθμό που τα μαζεύετε, το ποδήλατο προβλέπω να το αγοράζετε όταν η Ελλάδα θα έχει βγει απ’ τo μνημόνιο…!
-Χαχά!
-Λοιπόν, ποδήλατο ζητήσατε, ποδήλατο σας δίνω! (Απευθυνόμενος στην κάμερα: «αυτό το σημείο μου αρέσει πολύ». Κουνάει τα χέρια μαγικά και…) Ιδού!
Εμφανίζεται ένα ποδήλατο μινιατούρα.
-Ουπς! Σόρι, γκάις! Έγινε κάποιο λάθος στο ξόρκι…(Ξανά οι μαγικές κινήσεις και τα ακαταλαβίστικα λόγια…και…) Voila!
Τώρα εμφανίζεται ένα καρότσι μπεμπέ…
-Οκ, οκ, μη βαράτε, δε φταίω εγώ…αυτός φταίει (δείχνει και πάλι το σκηνοθέτη, ο οποίος, και πάλι, χαμογελά αμήχανα στην κάμερα)!
Ξαναλέει το ξόρκι και…
-Ορίστε! (εμφανίζεται ένα ποδήλατο σε άψογη κατάσταση)
-Γουάου! (η παρέα)
-Ελπίζω να είστε ευχαριστημένοι
-Thank you, Δημήτρη!
-Παίδες, σας αφήνω…θα τα πούμε το Σάββατο…(Ο Δημήτρης χτυπά το δάχτυλό του και εξαφανίζεται)

Το επόμενο Σάββατο: τα παιδιά τρέχουν χαρούμενα με τα ποδήλατά τους στην εξοχή του Λουδία, δίπλα στο ποτάμι, με πρώτο και καλύτερο τον Βασιλάκη, που είναι τρισευτυχισμένος…Τραγουδούν όλοι το γνωστό τραγούδι…Αρχίζουν να πέφτουν οι τίτλοι τέλους και, ξαφνικά, ο Δημήτρης σταματά με το ποδήλατό του μπροστά στην κάμερα:

-Καλά παιδιά. Τα συμπάθησε κι ο σκηνοθέτης…Αλλά, είπαμε, η παραγωγή μας είναι φτηνή…και…το ποδήλατο του Βασιλάκη είναι λιγάκι δανεικό…Ξέχασα να τους πω ότι στις δώδεκα ακριβώς από ποδήλατο θα γίνει … τροχήλατο…Byeeeee!

Συνεχίζουν οι τίτλοι τέλους, ενώ ο Βασιλάκης, με την απορία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του, βρίσκεται μέσα σε ένα παιδικό καρότσι, που το σπρώχνει η υπόλοιπη παρέα!


ΤΕΛΟΣ


Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Με την Εφημερίδα στα χέρια μας...



Κάθε χρόνο τέτοια μέρα κρατάμε στα χέρια το καινούριο φύλλο της σχολικής μας εφημερίδας "ΒΗΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ".  Κάθε χρόνο τέτοια μέρα, ένα παιδί γεννιέται.Είναι κορίτσι. Το όνομά της ΙΔΕΑ, που μέσα από προσπάθεια και δουλειά έγινε Πράξη.
Οι μικροί δημοσιογράφοι συμπορευόμενοι με τους καθηγητές τους αφήνουν αποτύπωμα σκέψης και προβληματισμού, προτείνουν λύσεις και μαθαίνουν να προσεγγίζουν με καθαρή κι αληθινή ματιά τα γεγονότα της Ζωής.

Τολμούν να εκτεθούν δημοσιοποιώντας την Σκέψη τους και είναι έτοιμοι να δεχτούν την κριτική του αναγνώστη ξεκινώντας μία εποικοδομητική συζήτηση στα κοινωνικά πηγαδάκια της πόλης μας, όπου η εφημερίδα μας μοιράζεται -ακόμα- δωρεάν, με έξοδα του σχολείου...








Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ : ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Σχολ. Έτος 2012-13

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2012-2013
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ : ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ


Λίγα λόγια για το πρόγραμμα μας.
Φέτος, η ομάδα μας αποφάσισε να οργανώσει την ανακύκλωση στο σχολείο. Επειδή η ανακύκλωση είναι μια συμμετοχική υπόθεση ήταν απαραίτητη η βοήθεια όλων των μαθητών και καθηγητών προκειμένου το πρόγραμμα να έχει επιτυχία. Πράγματι, το πρόγραμμα απασχόλησε όχι μόνο τους 30 μαθητές της ομάδας μας αλλά και όλους τους υπόλοιπους στο 2ο Γυμνάσιο. Συγκροτήθηκαν πολλές εθελοντικές ομάδες μαθητών απ’ όλα τα τμήματα του σχολείου που συνεργαστήκαμε για να αλλάξουμε το χώρο όπου ζούμε.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος κατορθώσαμε να μαζέψουμε πάνω από 300 κάδους ανακυκλώσιμο χαρτί, εκατοντάδες χαρτάκια και μπουκάλια και κινητοποιήσαμε όλες τις τάξεις διοργανώνοντας έναν άτυπο διαγωνισμό μεταξύ τους για την ανάδειξη της τάξης με την καλύτερη διαχείριση της ανακύκλωσης. Για την ιστορία, το Β2 αναδείχθηκε νικητής και βραβεύτηκε με μια περιβαλλοντική εκδρομή!
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα μας έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με πολλά παιδιά και καθηγητές, να αναδείξουμε τα καλλιτεχνικά και οργανωτικά μας ταλέντα και με υπεύθυνο τρόπο να αναβαθμίσουμε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε. Επίσης, απολαύσαμε μια περιβαλλοντική εκδρομή στο ΚΠΕ Ανατολικού Ολύμπου, δημιουργήσαμε έργα από ανακυκλώσιμα υλικά για το μάθημα της τεχνολογίας, γράψαμε  άλλους στίχους σ’ ένα γνωστό τραγούδι, εμπνευσμένους από την ανακύκλωση, και το παρουσιάσαμε  δραματοποιημένα.
















Συμμετείχαν οι μαθητές: Τζήντρος Στέφανος, Χατζηασλανίδου Ελισάβετ, Τυφλοπούλου Αγγελική, Σπυρίδου Αρετή, Τολούπη Ανθή, Πιρπιλίτσης Θωμάς, Μωυσιάδης Ιωάννης, Ρετσιλά Μαριλένα, Παπαδοπούλου Μένια, Μπισάρα Άνταμ, Περπερίδου Ελένη, Σεφγκίνι Ντάνιελ, Πλιόγκα Ιωάννα, Παπαδοπούλου Μαρία, Βασιλειάδου Φαίη, Βουζίνα Χρυσούλα, Ταρασίδου Δέσποινα, Σιμήτη Παρασκευή, Τσαούσογλου Θεοδώρα, Σταμενίτου Αθανασία, Πετρίδης Γεώργιος, Κουτσούδη Στέλλα, Καρυπίδου Καλλιόπη, Κενανίδης Ρωμανός, Κουλέρδας Νικόλαος, Μεταξα Ευδοξία, Κόιτση Ελισάβετ, Κυριαζής Παύλος, Λαμπριανίδης Αλέξανδρος, Σαββίδου Ευαγγελία.
Στη δραματοποίηση συμμετείχαν και οι: Περπερίδης Πέτρος, Ραμαντάνι Κώστας, Παπαδόπουλος Αργύρης, Νικολαίδου Νικολέτα, Σάλλης Χρήστος, Παντελίδου Μάρθα, Χαραβητίδης Ανδρέας, Τουλκερίδης Παύλος,Τσελεγγίδης Χρήστος,Τσολερίδης Χρήστος.                                                                                                                                                                                                                                               
Τους στίχους του τραγουδιού έγραψε η Κική Ηλιάδη-Χαρμάνα.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να μεταφερθείτε στο video του τραγουδιού της περιβαλλοντικής.

Υπεύθυνη προγράμματος: Γακίδου Ειρήνη
Συμμετέχοντες καθηγητές: Καπάκογλου Αναστασία, Βασιλειάδης Ιωάννης, Ταρασίδου Μαρία, Ντόντουλος Απόστολος, Χρυσανθίδου Λεμονιά ,Μπογιατζή Κυριακή.


Μερικές από τις κατασκευές μας με ανακυκλώσιμα υλικά στο μάθημα της τεχνολογίας.









Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Έργα Μαθητών (κείμενα, κολάζ και συνεντεύξεις) με αφορμή το Έργο του Μπρεχτ

ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια συνεργασίας του Συλλόγου Φίλων Βιβλίου Ν. Πέλλας με σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιοχής  μας με θέμα:

«Δημιουργούμε εμπνευσμένοι από το Έργο του Μπρεχτ»

Τμήμα Γ4 στα πλαίσια του ΣΕΠ στο  2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών 
(σχολ. έτος 2012-13)
Υπεύθυνη καθηγήτρια Παυλίδου Κάκια – ΠΕ19


Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε το VIDEO από την παρουσίαση του σχολείου μας στην Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών στις 18 Απριλίου 2013.

Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε σε διαφάνειεες τα Έργα των μαθητών με αφορμή το Έργο του Μπρεχτ.

ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ - Ισμήνη Τσιντονίδου

Το ποίημα γράφτηκε από τη μαθήτρια Ισμήνη Τσιντονίδου (Γ4) στα πλαίσια συνεργασίας του σχολείου μας με τον Σύλλογο Φίλων Βιβλίου Ν. Πέλλας στο πρόγραμμα: «Δημιουργώντας  εμπνευσμένοι από το Έργο του Μπρεχτ».
Το ποίημα πήρε μέρος στον 15 πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών και απέσπασε το 3ο Βραβείο


Κρατάω  την κάμερα του νου και ακολουθώ το δρόμο
που οδηγούν οι άγιοι με το σταυρό στον ώμο,
ακολουθούνε οι σοφοί με πνεύμα ορυχείο
κι έπονται οι ήρωες, που κουβαλούν μνημείο.

Όργανα ευσυνείδητα περιφρουρούν την τάξη:
«Η θέληση γεννά σκοπό κι η θεωρία πράξη».
Στο τέλος επιστήμονες με γνώσεις στη φαρέτρα
και ουραγοί, πολιτευτές που εξαπολύουν μέτρα.

Σαν σκοπευτές ελεύθεροι οι καλλιτέχνες βάλλουν
το πάθος και το όραμα παντί τρόπω προβάλλουν.
Τριγύρω συνωστίζονται μικροαστοί, πληβείοι
υπό το κράτος αξιών, ενστίκτως, οι οικείοι.

Σαν σε καλειδοσκόπιο μ’ αντανακλάσεις μύριες
τα πρόσωπα συγχέονται με πεποιθήσεις κύριες.
Δεν προελαύνουν πια θνητοί σε τάξεις και ομάδες
αλλ’ ενσαρκώνονται το κενό, του απείρου οι μονάδες.

Η άγνοια αυταπατά, βαθύ ανοίγει χάσμα
το ρατσισμό υπηρετεί, το κλάσμα και το θραύσμα
μα σαν οι μάσκες πέσουνε, σίγησαν και τα «Ζήτω»

Ελθέτω η Αθωότητα και Χάρις δωρηθήτω!


*-*-*


Η βασική ερώτηση που κάναμε στον εαυτό μας είναι:
«Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;»
Στο σχολείο δουλεύουμε ομαδικά. Όπως θα ξέρετε στις «ομάδες» κάποοι δουλεύουν και κάποιοι όχι. Προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τον καθένα πάνω στο μερίδιο της ευθύνης του. Μα και πάλι, ως το τέλος της παράδοσης των εργασιών συμπεράναμε πως: Κάποιοι δουλεύουν και κάποιοι όχι.
Διαβάσαμε τον Μπρεχτ που μιλά για το ΕΣΥ. Το κάθε ΕΣΥ. Εγώ, Εσύ, Αυτός. Όλοι μαζί δουλεύοντας για τον ίδιο σκοπό. Η ισχύς εν τη ενώσει. Έχουμε δουλειά μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία μας. Έχουμε δουλειά μέχρι να μάθουμε όλοι να δουλεύουμε για το κοινό συμφέρον.
Οι αγώνες για να αλλάξει η κοινωνία είναι συλλογικοί.
Ρωτήσαμε τον εαυτό μας:
«Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;»
Ο δρόμος είναι μακρύς. Δεν έχω αποφασίσει τι επάγγελμα θα ακολουθήσω μέσα στην Ελληνική Κοινωνία που διανύει περίοδο κρίσης και παρακμής.
Πείτε μου, πόσο θα κρατήσει αυτή η Κρίση; Η οικονομική κρίση; Η κρίση αξιών; Θα προλάβω να ζήσω τη Ζωή που ονειρεύομαι;
Καταγράψαμε τις Ηθικές Αξίες που θεωρούμε πως είναι η βάση για μία Αξιοπρεπή Ζωή:

Δικαιοσύνη, Ισότητα, Ειρήνη, Ελευθερία, Παιδεία,
Σεβασμός στον Συνάνθρωπο,
Αλληλεγγύη, Υπεράσπιση Δικαιωμάτων, Οικογένεια,
Σεβασμός στην παράδοση, Αγάπη, Ειλικρίνεια, Αυτοπειθαρχία,
Ανεξαρτησία, Εντιμότητα, Μόρφωση, Ασφάλεια,
Αξιοπρέπεια, Τιμιότητα, Πίστη

Αυτό είναι το στίγμα της Ψυχής μας.
Κοιτάμε ξανά, με δεύτερη και Τρίτη ματιά την κοινωνία των μεγάλων.
Ποιες Αξίες μας διδάσκουν σήμερα οι μεγάλοι;
Αναρωτιέμαι μήπως εκείνοι πρέπει να μελετήσουν τον Μπρεχτ περισσότερο από μένα.
Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω Άνθρωπος.
Όταν μεγαλώσω θέλω να συνυπάρχω με άλλους Ανθρώπους. Να μπορούμε να δουλεύουμε ομαδικά για το κοινό καλό.
Θέλω να έχω κατοχυρωμένα τα Ανθρώπινά μου δικαιώματα.
Σας τα θυμίζω, να μην τα ξεχνάτε, εσείς οι μεγάλοι, έτσι όπως τα όρισε η Ευρωπαϊκή Ένωση:

Ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καθώς και των αρχών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου, αποτελούν τις κοινές αξίες όλων των κρατών μελών που συνιστούν την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). 


·                                 αξιοπρέπεια (ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δικαίωμα στη ζωή, δικαίωμα στην ακεραιότητα του προσώπου, απαγόρευση των βασανιστηρίων και των απάνθρωπων εξευτελιστικών ποινών ή μεταχείρισης, απαγόρευση της δουλείας και της καταναγκαστικής εργασίας).
·                                 ελευθερία (δικαίωμα στην ελευθερία και την ασφάλεια, σεβασμός της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, δικαίωμα γάμου και δικαίωμα ίδρυσης οικογένειας, ελευθερία σκέψης συνείδησης και θρησκείας, ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης, ελευθερία του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι, ελευθερία των τεχνών και των επιστημών, δικαίωμα εκπαίδευσης, επαγγελματική ελευθερία και δικαίωμα στην εργασία, ελευθερία ίδρυσης επιχείρησης δικαίωμα ιδιοκτησίας, δικαίωμα ασύλου, προστασία σε περίπτωση απομάκρυνσης, επαναπροώθησης και απέλασης).
·                                 ισότητα (ισότητα έναντι του νόμου, μη διάκριση, πολιτισμική, θρησκευτική και γλωσσική πολυμορφία, ισότητα ανδρών και γυναικών, δικαιώματα του παιδιού, δικαιώματα των ηλικιωμένων, ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες).
·                                 αλληλεγγύη (δικαίωμα στην πληροφόρηση και στη διαβούλευση με τους εργαζομένους στο πλαίσιο της επιχείρησης, δικαίωμα διαπραγματεύσεων και συλλογικών ενεργειών, δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες ευρέσεως εργασίας, προστασία έναντι αδικαιολόγητης απόλυσης, δίκαιοι και ισότιμοι όροι εργασίας, απαγόρευση της εργασίας των παιδιών και προστασία των εργαζόμενων νέων, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή, κοινωνική ασφάλεια και κοινωνική αρωγή, προστασία της υγείας, πρόσβαση σε υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος, προστασία του περιβάλλοντος, προστασία των καταναλωτών).
·                                 ιθαγένεια (δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, δικαίωμα χρηστής διαχείρισης, δικαίωμα πρόσβασης στα έγγραφα, δικαίωμα αναφοράς, ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή, διπλωματική και προξενική προστασία).
·                                 δικαιοσύνη (δικαίωμα πραγματικής προσφυγής και αμερόληπτου δικαστηρίου, τεκμήριο αθωότητας και δικαιώματα υπεράσπισης, αρχές νομιμότητας και αναλογικότητας αξιόποινων πράξεων και ποινών, δικαίωμα του προσώπου να μην δικάζεται ή να μην τιμωρείται ποινικά δύο φορές για την ίδια αξιόποινη πράξη).

Και κλείνοντας σάς ρωτώ προσωπικά, έναν έναν τον καθένα:

Πώς θα κάνω οικογένεια όταν δε θα μπορέσω να βρω δουλειά;
Ποιος από τους Ενήλικες Έλληνες, γονείς, δασκάλους, πολιτικούς, που είναι οι κηδεμόνες της Ελληνικής Νεολαίας προστατεύει τα δικά μου Δικαιώματα στη ΖΩΗ μέχρι να ενηλικιωθώ και να πάρω τη Ζώη μου στα χέρια μου;;;;