Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - 6 Μαρτίου 2013






Το σχολείο μας συμμετείχε στην ημερίδα που διοργάνωσε η Παιδαγωγική Εταιρεία στις 6 Μαρτίου 2013 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο της Σκύδρας. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι μαθήτριες Πεχλιβάνη Χαρούλα και Τσιντονίδου Ισμήνη, μαθήτριες της Γ' τάξης, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας πληροφορικής Παυλίδου Κάκιας - ΠΕ19. Στην Ημερίδα συμμετείχαν επίσης η κ. Αμπράζη Ζωή, δασκάλα ειδικευμένη στην ειδική αγωγή καιη κ. Γεραντζή Διαλεχτή, ψυχολόγος.

Από τη μεριά μας εστιάσαμε στο cyberbulling, στην παραπληροφόρηση, στην αποπλάνηση, στις μάσκες των nicknames και προτείναμε ως τρόοπ αντιμετώπισης όλων των κινδύνων το ακονισμένο ΚΡΙΤΗΡΙΟ του χρήστη και ειδικά σε περιπτώσεις που ο χρήστης είναι ανήλικος, μέχρι να αναπτυχθεί το αυστηρό του κριτήριο, ο υπολογιστής να τοποθετείται σε κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού, ώστε να υπάρχει στοιχειώδης επίβλεψη από το γονιό.

Ανοίξαμε ένα "παράθυρο" ακόμη, ώστε να ακουστεί η φωνή του εφήβου, όχι τη στιγμή που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να εκπονήση μία εργασία του, μα τη στιγμή που αντιμετωπίζει μία απόρριψη, μία αποτυχία και βρίσκεται σε ευάλωτη ψυχική κατάσταση, οπότε και μπορεί να "πέσει" στα δίχτυα "καλοπροαίρετων" χρηστών που κρυμμένοι πίσω από ψευδώνυμα προσφέρονται ευγενικοί, έμπιστοι, αφοσιωμένοι, να συμβουλέψουν τον Νέο, ΧΩΡΙΣ όμως ΚΑΝΕΙΣ από αυτούς να αναλαμβάνει την ΕΥΘΥΝΗ της συμβουλής του.

Κλείσαμε τονίζοντας πως οι άνθρωποι που πραγματικά νοιάζονται για μας είναι οι Γονείς μας, ακόμη και στην δύσκολη περίοδο της Εφηβείας, όπου οι συγκρούσεις μαζί τους είναι διαρκείς.
Η αξία του διαδικτύου έχει πρόσημο συν, όταν χρησιμοποιείται στοχευμένα προς τη γόνιμη δημιουργία. Διαφορετικά μπορεί να αποβεί καταστροφικό για τον ψυχισμό του ατόμου.
 --------

Ευχαριστούμε την Πρόεδρο της Παιδαγωγικής Εταιρείας  Οσμαντζικίδου Βαρβάρα για την πρόσκληση να συμμετάσχουμε στην Ημερίδα.




Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Προσφορές Πρακτορείων για την τριήμερη εκδρομή μας στην Αθήνα

Προσφορές Πρακτορείων για την τριήμερη εκπαιδευτική μας εκδρομή στη Αθήνα

LAMIN TRAVEL -Ζαμίδη 3 Γιαννιτσά, 2382081240
88€ Stanley με πρωινό
105€ με ημιδιατροφή

ATHOS HELLAS - Μητροπόλεως 16 Θεσσαλονίκη, 2310284300
78€ Stanley
87€ Τιτάνια
83€ President
99€ Lydra Marriot

GREFIS HOLIDAYS - Μητροπόλεως 20 Θεσσαλονίκη, 2310237210
87€ Devan
87€ Melia
77€ Τιτάνια
81€ President
75€ Novous

ΤΣΑΒΔΑΡΗΣ TRAVEL - Σκύδρα, 2381081630
85€ Melia
82€ Divani
68€ Stanley
68€ Novous

ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ TRAVEL  - Ελευθερίου βενιζέλου 63 Γιαννιτσά, 2382026896
115€ Intercontinental
95€ St. George
90€ Lydra Marriot
88€ Radisson Blue
90€ Melia
75€ Stanley

CONNENTION TRAVEL - Βενιζέλου 4 Θεσσαλονίκη, 231025111
129€ St. George
114€ Titania
129€ President
122€ Astor
105€ Ilyssos
117€ Athous
102€ Stanley

ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ TOURS - Αγίου Δημητρίου 4 Βέροια, 2331029727
77€ Stanley
92€ Ilyssos
79€ Coral
82€ President
91€ Radisson Blue
93€ Melia

Από τις  παραπάνω προσφορές επιλέχθηκε η προσφορά του ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ TRAVEL στο ξενοδοχείο Radisson Blue 88€.


Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Η Βιβλιοθήκη μας μιλάει «Γερμανικά»



Τη φετινή σχολική χρονιά, αφού ανακαινίσαμε με επιτυχία την βιβλιοθήκη μας, σκεφτήκαμε να τις μάθουμε να «μιλάει » και γερμανικά ....

Στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε τους μαθητές που παρακολουθούν το μάθημα των  γερμανικών  στο σχολείο μας, οι καθηγητές  Ταρασίδου Μαρία και  Γκαγκάνης Χρήστος διάλεξαν μια σειρά από 20 περίπου βιβλία γερμανικών, για να εμπλουτίσουν την βιβλιοθήκη.

Οι τίτλοι αυτοί είναι κατάλληλοι τόσο για το επίπεδο των μαθητών (Α1 και Α2 του κρατικού πτυχίου ), όσο και για την ηλικία τους με τα θέματά  τους.
Το ιδιαίτερο με την πλειοψηφία  των βιβλίων αυτών είναι,  πως στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα όχι μόνο να διαβάσουν ένα ακόμη κείμενο στα γερμανικά, για να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό της γλώσσας που μαθαίνουν, αλλά να το ακούσουν κιόλας,  γιατί συνοδεύονται από CD, μέσω του οποίου έχουν την δυνατότητα να βελτιώσουν την προφορά τους.

Επιπλέον, ανάμεσα στα νέα βιβλία συμπεριλαμβάνονται και λεξικά, τα οποία είναι επίσης στην διάθεση των μαθητών μας ως βοήθημα στη μελέτη της γερμανικής γλώσσας.

Αφού λοιπόν μάθαμε στην βιβλιοθήκη μας να «μιλάει... γερμανικά», σας προσκαλούμε να δανειστείτε τα γερμανόφωνα βιβλία που διαθέτει και..... να την «ακούσετε».

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικούς από τους  τίτλους:
Die Nachbarn  / οι γείτονες
Der Baron Muenchchausen /  O Βαρόνος Μουνχαουσεν
Der Nussknacker / Ο καρυοθραύστης
Das geheime Rezept / Η μυστική συνταγή
Till Eulenspiegel  / Τιλ Όιλενσπιεγκελ
Tina Hamburg / Η Τίνα στο Αμβούργο
Franz Muenchen  / Ο Φραντς στο Μόναχο



 Για περισσότερες πληροφορίες η υπεύθυνη καθηγήτρια  κ.Ταρασίδου Μ. είναι στην διάθεσή σας.
 




Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Η γιορτή των Γραμμάτων και της Παιδείας





Τηρώντας μια όμορφη πολυετή παράδοση το σχολείο μας τίμησε, στις 30-1-2013 , όπως και όλα τα σχολεία της χώρας μας, τη μεγάλη σχολική γιορτή των γραμμάτων και της ελληνοχριστιανικής παιδείας. Ημέρα Τετάρτη και στον φιλόξενο ναό του Αγίου Γεωργίου Γιαννιτσών μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνάσιου Γιαννιτσών, αλλά και γονείς συμμετείχαν με την παρουσία τους στην καθιερωμένη θεία λειτουργία. Την σχετική ομιλία για τους τρεις ιεράρχες: Βασίλειο το Μέγα, Γρηγόριο το Ναζιανζό και Ιωάννη τον Χρυσόστομο ετοίμασε και εκφώνησε ο διευθυντής Κενανίδης Λάζαρος. Αναφέρθηκε στον βίο, το έργο και την προσφορά των αγίων μας στον Ελληνισμό. Ιδιαίτερα, έγιναν πολλές νύξεις για την διαχρονική παρουσία της Ρωμιοσύνης στο ιστορικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι, με την επισήμανση ότι λαός και κλήρος ενωμένοι στην ορθόδοξη εκκλησία κάτω από την σκέπη του Ιησού Χριστού, επιτελούν καθημερινά σημαντικότατο έργο. Η έννοια της Ρωμιοσύνης δεν έχει φυλετικά χαρακτηριστικά και δεν είναι απλά ζήτημα καταγωγής. Πρωτίστως είναι ζήτημα πολιτισμού, στάση ζωής και φιλοσοφία ύπαρξης. Η πίστη μας δεν είναι ατομικό και εγωιστικό γεγονός, αλλά χαρακτηριστικό βαθύτατα κοινωνικό και   συμμετοχικό. Στην εκκλησία συμμετέχουμε όλοι μας με τα σφάλματα και τα
ελαττώματά μας. Στον σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο κόσμο η πρόκληση είναι μεγάλη, γιατί εμείς οι Έλληνες καλούμαστε να συμβάλλουμε στην βελτίωση της εικόνας του ανθρώπου, καθότι η εξαιρετική πολιτισμική παρουσία και ο πλούτος ανθρωπιάς και τέχνης που διαθέτουμε είναι συμπαντικής σημασίας και βρίσκονται στην διάθεση ολάκερης της ανθρωπότητας.

Στο τέλος της λειτουργία με φροντίδα του σχολείου μας μοιράστηκαν γευστικά τσουρεκάκια στα παιδιά μας. Εμείς οι εκπαιδευτικοί άλλη μια φορά αναδείξαμε την ευαισθησία και την συνέπεια που μας διακρίνει και δώσαμε το παρόν σε μια γιορτή μαθητών και εκπαιδευτικών κάνοντας πράξη την σύνδεση σχολείου και κοινωνίας, που είναι πάντα το ζητούμενο για όλους εμάς.


Λάζαρος Η. Κενανίδης, θεολόγος,

δντής 2ου Γυμνάσιου Γιαννιτσών, υποψ. διδάκτορας Α.Π.Θ.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Αξιόλογη Προσπάθεια του μαθητή Γιώργου Ζωγράφου



Ιστολόγιο ΙΛΙΑΔΑ - ΟΔΥΣΣΕΙΑ  (http://ilias-odyssey.blogspot.gr/) του Γιώργου Ζωγράφου, μαθητής της Β' τάξης του σχολείου μας. 

Οι μαθητές ενεργοποιούν τις πολλές συνιστώσες της ανήσυχης προσωπικότητάς τους και προεκτείνουν τους προβληματισμούς των μαθημάτων στη ζωή έξω από το σχολείο.

Ο Γιώργος Ζωγράφος, μαθητής της Β' τάξης, εχει δημιουργήσει έναν ψηφιακό χώρο, όπου προσεγγίζει σφαιρικά τις ραψωδίες με έναν μικρό εισαγωγικό σημείωμα δικό του, με τα πρωτότυπα των κειμένων, με τις μεταφράσεις τους, με video αφηγήσεων και ντύνοντάς τα με εικόνες που παρουσιάζουν στιγμιότυπα από τη δράση της ραψωδίας.

Επικροτούμε ανάλογες προσπάθειες και συμπορευόμαστε με τους μαθητές τόσο σε επίπεδο υποστήριξης (τεχνικής και ηθικής), μα και σε επίπεδο κοινού προβληματισμού με αφορμή την κεντρική ιδέα των κειμένων που αναρτώνται.


Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Στόχοι μαθητών (τμήμα Γ2) για τη Νέα Χρονιά 2013



Τμήμα Γ2 - Στόχοι Νέας Χρονιάς 2013

Χρυσή: Θέλω να πάρω τα πτυχία μου στις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά) και θα το πετύχω παραμένοντας επιμελής στις υποχρεώσεις μου και διαβάζοντας. Θέλω να εμπιστεύομαι περισσότερο τον εαυτό μου και θα το πετύχω σταματώντας να αμφιβάλλω για τις ικανότητές μου και μη έχοντας υπερβολικό άγχος.

Γλυκερία: Θέλω να πάρω το Lower και να παραμείνω καλή μαθήτρια στο σχολείο, διαβάζοντας. Θέλω να μην χάσω τους φίλους μου, παραμένοντας ειλικτινής και άτομο εμπιστοσύνης γι' αυτούς.

Κατερίνα: Θέλω να πάρω το Proficiency και να βγάλω βαθμό πάνω από 18. Θα το πετύχω διαβάζοντας. Να συνεχίσω το βόλεϋ και να κάνω περισσότερες προπονήσεις με το τμήμα των Γυναικών.

Αλέξανδρος: Οι στόχοι μου γι' αυτή τη χρονιά είναι οι εξής: Να προσέχω στην τάξη και να μη μιλάω πολύ. Να ανεβάσω τους βαθμούς μου σε κάποια μαθήματα. Αυτά θα τα καταφέρω εάν αφοσιωθώ περισσότερο σε αυτά που κάνω.

Δημήτρης: Οι στόχοι μου για φέτος είναι να πάρω το πτυχίο αγγλικών και να έχω μία καλή πορεία στα αθλητικά μου καθήκοντα. Το πρώτο θα το πετύχω με το διάβασμα και το δεύτερο μέσα από την σκληρή δουλειά στν προπόνηση.

Κωνσταντίνος: Ένας στόχος μου είναι να τα παω καλύτερα στα μαθήματα. Θα το πετύχω αν αφιερώνω περισσότερο χρόνο στο διάβασμα.

Βασίλης: Θέλω να βγάλω καλύτερους βαθμούς και γι' αυτό θα διαβάζω περισσότερο.

Χρήστος: Αυτή τη χρονιά θέλω να πετύχω στο ποδόσφαιρο. Θα το πετύχω αυτό αν δουλέψω σκληρά και αφοσιώσω λίγο παραπάνω χρόνο για να προπονηθώ. Το δεύτερο που θα ήθελα να κάνω είναι να βγάλω καλούς βαθμούς στο τρίμηνο και γενικά όλη τη χρονιά. Θα το πετύχω αν διαβάζω παραπάνω.

Σοφία: Με τη νέα χρονιά θα ήθελα να διαβάζω περισσότερο, ώστε να γίνω καλύτερη μαθήτρια στο σχολείο, αλλά και στο φροντιστήριο. Γι' αυτό θα αυξήσω τις ώρες διαβάσματος και θα κόψω τις συχνές βόλτες κ.τ.λ.

Εδουάρδος Γιώργος: Σκοπεύω να περάσω το γυμνάσιο με Μ.Ο. 15 και πάνω, γιατί σκοπεύω να γίνω μάγειρας όταν μεγαλώσω. Σκοπεύω να φύγω από την Ελλάδα μετά το γυμνάσιο λόγω οικονομικής κρίσης.

Δημήτρης: Σκοπεύω αυτή τη χρονιά να διαβάσω (λίγο δύσκολο) για να πάρω καλούς βαθμούς και να μη χρειαστεί να μείνω.

Αναστασία: Αυτό που θέλω να πετύχω αυτή τη χρονιά είναι: 1. Να ανεβάσω το βαθμό μου στο επόμενο τρίμηνο και θα το πετύχω αν προσπαθήσω. 2. Να διαβάσω για το Lower και θα το πετύχω με περισσότερο διάβασμα. 3. Να συμμετέχω περισσότερο στην τάξη και αυτό ίσως μπορώ να το πετύχω αν έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Μαρία: Αυτό που θέλω να πετύχω αυτή τη χρονιά είναι: 1. Στο επόεμνο τρίμηνο να βγάλω μεγαλύτερο βαθμό. 2. Θέλω να γράψω καλά στο Γ'  τρίμηνο, για να γράψω καλά στις εξετάσεις, ώστε να πάρω το απολυτήριο με καλό βαθμό.


Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Οι Μαθητές (τμήμα Γ1) στοχεύουν και υπόσχονται στον εαυτό τους για το 2013



Τμήμα Γ1 - Στόχοι Νέας Χρονιάς

Χριστίνα: Θέλω αυτή τη χρονιά να βελτιώσω το βαθμό στα μαθήματά μου. Θα το καταφέρω πιστεύω, γιατί θα διαβάζω πιο πολύ τώρα και δεν θα είμαι συνέχεια στον υπολογιστή. Συγκεκριμένα θέλω να τα πάω καλύτερα σε συγκεκριμένα μαθήματα που είχα χαμηλό βαθμό, για να βελτιώσω το μέσο όρο μου. Για παράδειγμα στο μάθημα της πληροφορικής, που η κυρία επιμένει και ξέρω ότι της αρέσει πολύ όταν προοδεύουμε έτσι θέλω να τις δείξω ότι μπορώ να τα καταφέρω.
Θα προσπαθήσω να μην μιλάω μέσα στην τάξη, γιατί η μαμά μου το μαθαίνει και στενοχωριέται. Ήδη το καταφέρνω γιατί δεν ακούω παρατηρήσεις από τους καθηγητές.
Θέλω να κρατήσω για πολλά χρόνια τη φιλία μου με την Ειρήνη.

Ειρήνη: Θέλω να βγάλω 18,6. Θα το πετύχω διαβάζοντας περισσότερες ώρες και κάνοντας μεγαλύτερη προσπάθεια. Θα προσπαθήσω να μη μιλάω μέσα στην τάξη. Κι αν χρειαστεί θα αλλάξω θέση. Να γραφτώ σε μία σχολή χορού. Σκοπεύω να κοινονικοποιηθώ περισσότερο γνωρίζοντας καινούρια άτομα. Να σταματήσω να κριτικάρω το τί κάνουν οι άλλοι, εστιάζοντας στον εαυτό μου. Να κρατήσω τη φιλίαμ ου με τη Χριστίνα. Θα είμαι ειλικρινής και σωστή απέναν΄τι της.

Αναστασία: Θέλω να βελτιωθώ σε ορισμένα μαθήματα. Θα διαβάζω πιο πολύ γι' αυτά και από εξωσχολικά βιβλία και θα συγκεντρώνομαι πιο πολύ όταν μελετάω. Θέλω να πηγαίνω καλύτερα στο βόλεϋ. Θα δίνω παρόν σε περισσότερες προπονήσεις και θα συγκεντρώνομαι περισσότερο όταν αθλούμαι. Θέλω να έχω περισσότερο χρόνο για να διαβάζω εξωσχολικά βιβλία. Θα προσπαθήσω καθημερινά να έχω ελεύθερο χρόνο.Θέλω να βελτιώσω το γραφικό μου χαρακτήρα. Θα κάνω εξάσκηση. Σκοπεύω να πάρω το B2 στα Αγγλικά με πολλή μελέτη και συγκέντρωση. Έχω ως σκοπό να πάψω να αγχωνομαι πολύ. Θα βοηθήσει το να κάνω θετικές σκέψεις. Θέλω να ζωγραφίζω περισσότερο, οργανώνοντας το χρόνο μου. Θέλω να εξασκηθώ στο γραπτό μου λόγο διαβάζοντας περισσότερα βιβλία.

Ντίνος: Αυτή τη χρονιά, το 2013, θέλω να γίνω καλύτερος μαθητής και να αρχίσω να ασχολούμαι με εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως επίσης να πάρω το πτυχίο στα Αγγλικά. Να γίνω πιο φιλικός προς τον καθένα και να σταματήσω τις ...βλακείες!

Γιάννης: Στο νέο έτος θέλω να γίνω καλύτερος σε όλα τα μαθήματα και να αυξήσω την ώρα που αφιερώνω για το διάβασμα. Επίσης, θέλω στην ομάδα μου (Αναγέννηση Γιαννιτσών) να τη βοηθήσω να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Γιάννης: Θα ήθελα να πάρω τις βάσεις για να μπω στο Λιμενικό. Θα τα καταφέρω αν περάσω στα πανελλήνια στην πάλη με πρώτη θέση. Θέλω να βελτιώσω τους βαθμούς μου και να πάρω το πτυχίο Γερμανικών μου, διαβάζοντας περισσότερο.

Αφροδίτη: Θέλω να πετύχω να έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση, να ανακαλύψω τον εαυτό μου. Να έχω περισσότερες διακρίσεις στο σκάκι, μελετώντας σκάκι καιλαμβάνοντας μέρος σε τουρνουά. Να είμαι λιγότερο εγωκεντρική. Θα αρχίσω να σκέφτομαι και το τί θέλουν και οι άλλοι. Να ανακαλύψω ένα νέο χόμπι, ψάχνοντας τί μου αρέσει περισσότερο. Να αρχίσω χορό (να γραφτώ σεμία σχολή χορού και να κάνω εξάσκηση μόνη μου).Να ξαναρχίσω να ζωγραφίζω. Να πάρω το Β2 και στη συνέχεια το Γ2 στα Ιταλικά με περισσότερο διάβασμα. Να πάρω το Γ2 στα Αγγλικά και να ασχοληθώ με τη μουσική (να γραφτώ στο ωδείο).

Δημήτρης: Πρώτος στόχος μου είναι να βελτιωθώ στε μερικά μαθήματα στο σχολείο. Επόμενος στόχος να πάρω το Proficiency στα Αγγλικά. Να βελτιώσω τις φιλίες μου.

Δημήτρης: Πρώτος στόχος μου είναι να μειώσω την ώρα που αφιερώνω στα  social media και να ασχοληθώ όσο μπορώ περισσότερο με τα μαθήματα που θα καθορίσουν το μέλλον μου.

Φωτεινή: Ο στόχος μου είναι να ξεκινήσω βόλεϋ, γιατί μου αρέσει να συμμετέχω σε αγώνες. Επόμενος στόχος να βελτιωθώ στα μαθήματά μου.

Σωτήρης: Για τη νέα χρονιά θέλω να αυξήσω το βαθμό μου στο β' και γ' τρίμηνο. Για να το πετύχω πρέπει να διαβάζω περισσότερο. Θέλω να μπορώ να εκφράζω άνετα τη γνώμη μου για κάτι στην παρέα μου και μέσα στην τάξη. Για να το πετύχω πρέπει να μην ντρέπομαι για τις απόψεις μου. Θέλω να καταφέρω να πάρω το πτυχίο των αγγλικών και πρέπει να συγκεντρωθώ και να διαβάζω.

Δέσποινα: Θέλω όλη τη χρονιά να πάω καλύτερα στα μαθήματα, διαβάζοντας περισσότερο. Θέλω να ελέγχω τα νεύρα μου και να μην ξεσπάω σε άτομα που δε μου φταίνε. Επίσης, θέλω να ασχοληθώ με ένα άθλημα.

Χρυσή: Να βελτιωθώ στο άθλημά μου. Θα τα καταφέρω αν ακολουθώ τις συμβουλές του προπονητή μου. Να βρω τρόπους να είμαι ήρεμη. Να βελτιώσω τους βαθμούς μου. Να πάω στους πανελλήνιους αγώνες, θα το καταφέρω με πολλή προπόνηση. Να οργανώσω το χρόνο μου, ώστε να προλαβαίνω τα μαθήματα, τις προπονήσεις και να βγαίνω με τους φίλους μου.

Ράνια: Να βελτιώσω τη βαθμολογία μου στο σχολείο. μπορώ να τα καταφέρω διαβάζοντας περισσότερο. Να πάρω κι άλλο πανελλήνιο μ ετάλλιο και αυτή τη χρονιά. Μπορώ να τα καταφέρω με σκληρή προπόνηση. Να μπω στην εθνική ομάδα για το Βαλκανικό του 2013.

Αναστάσιος: Οι στόχοι μου είναι να πάρω το Lower στα αγγλικά για να πάω στη γεωργική σχολή Θεσσαλονίκης. Θέλω να γίνω καλύτερος μαθητής στο σχολείο. Επίσης, θέλω να γίνω καλύτερος στο μπάσκετ.

Αντώνης: Θέλω να καταφέρω να βγάλω πάνω από 18,6 ως μέσο όρο χρονιάς. Να αποκτήσω περισσότερες γνώσεις, να μάθω περισσότερα για τους υπολογιστές. Θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος. να προσπαθήσω να αλλάξω την κοινωνία. Θέλω να περάσω στην ιατρική. Θέλω να καταφέρω να κάνω κάτι που για τους υπολοίπους είναι πολύ δύσκολο. Θέλω να γίνω σπουδαίος και διάσημος. Να ανοίξω δικό μου ιατρείο. Επίσης, θέλω να γίνω καλύτερος στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ και να γνωρίσω κι άλλους φίλους.

Παράσχος: Θέλω να πάρω καλούς βαθμούς. Να περνώ καλά στις διακοπές από το σχολείο. Θέλω να αρχίσω ξανά να ασχολούμαι με το παρκούρ. Θέλω να περάσω με καλό βαθμό την τάξη. Επίσης θέλω να φτάσω στο 30 level στο League of Legends. Θέλω να μειώσω το χρόνο που αφιερώνω στον υπολογιστή και να αρχίσω wing tsang.

Ιορδάνης: Θέλω να καταφέρω στο β' τρίμηνο να βγάλω ίδιο βαθμό με πέρσι και να έχω γενικό βαθμό στο τέλος της χρονιάς πάνω από 19. Θέλω να καταφέρω να πάρω το Lower. Θέλω να μπορέσω στη διάρκεια του καλοκαιριού να βγάλω χρήματα, τα οποία θα βάλω στην άκρη για τις σπουδές μου. Να γίνω πιο υπομονετικός και υπεύθυνος. Να έχω πιο πολλές απαιτήσεις από τον εαυτό μου και να μάθω να οδηγώ.

Κώστας: Θέλω να βγάλω μέσο όρο 18, γι'αυτο πρέπει να διαβάζω περισσότερο. θέλω να αρχίσω μπάσκετ και ως το τέλος της χρονιάς να καταφέρω να μην είμαι οξύθυμος. Θέλω να τα πηγαίνω καλά με τον αδερφό μου, γι'αυτο πρέπει να κάνω μερικές υποχωρήσεις. Θέλω να πάρω το Lower, διαβάζοντας περισσότερο. Θέλω να ειμαι συγκεντρωμένος στους στόχους που έθεσα.

Κώστας: Σκοπεύω να αρχίσω να διαβάζω περισσότερο. Να βελτιώσω τις αθλητικές μου ικανότητες, με προσπάθεια και καθημερινή εξάσκηση. Να γνωρίσω περισσότερα παιδιά και να ικανοποιήσω τους γονείς μου σε αυτάπ ου μου ζητάνε.

Λίνα: Σκοπεύω να προσπαθήσω περισσότερο στο σχολείο και οι αποδόσεις μου να γίνουν καλύτερες. Να σταματήσω να απογοητεύω τους γονείς μου και να τους στεναχωρώ. να σταματήσω να είμαι νευρικιά και να ξεσπαώ σε άτομα που δε φταίνε. Να δείξω σε ένα συγκεκριμένο άτομο την αγάπη που έχω γι' αυτόν.






Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Άνοιξε και λειτουργεί κανονικά η Βιβλιοθήκη του σχολείου μας





H Διεύθυνση και ο σύλλογος καθηγητών του 2ου Γυμνασίου Γιαννιτσών αποφάσισαν την ανανέωση και λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης στο σχολείο μας. Κύριος στόχος μας είναι η λειτουργία της βιβλιοθήκης να προσφέρει τα κατάλληλα ερεθίσματα, ώστε οι μαθητές να αγαπήσουν τα βιβλία , να τα αποσυνδέσουν από την υποχρεωτική γνώση και να συνειδητοποιήσουν ότι το διάβασμα είναι επικοινωνία, απόλαυση , χαρά και όχι καταναγκασμός.
            Είναι γενικά παραδεκτό πως το βιβλίο αποτελεί το πιο σημαντικό αγαθό του πολιτισμού, σε ταξιδεύει σε χώρους μαγικούς, σου προσφέρει γνώση, ηθική και διανοητική μόρφωση, αλλά και αισθητική καλλιέργεια. Η σχέση μας με το βιβλίο είναι μαρτυρία ανθρωπισμού. Όπως άλλωστε διατύπωσε ο Γουόλτ Γουίτμαν με πολύ γοητευτικό και απλό τρόπο: «όποιος αγγίζει ένα βιβλίο, αγγίζει έναν άνθρωπο».
            Άλλωστε, πεποίθησή μας είναι ότι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να καλλιεργήσουμε πιο συγκροτημένα την βιβλιοφιλική αντίληψη, να τους οδηγήσουμε στην διαπίστωση πως οι βιβλιοθήκες δεν είναι μόνο κιβωτοί πνευματικών και ιστορικών μαρτυριών, αλλά και ενεργά πεδία καλλιέργειας της φαντασίας και του στοχασμού μας.
            Στην ανανεωμένη βιβλιοθήκη μας οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλούς τίτλους βιβλίων από τις εξής κατηγορίες: ελληνική και ξένη λογοτεχνία, ποίηση, θέατρο, ιστορία, λαογραφία, θρησκευτικά, τοπική ιστορία, ψυχολογία, φιλοσοφία, φιλολογία,εγκυκλοπαίδειες και λευκώματα.
            Οι υπεύθυνες καθηγήτριες της βιβλιοθήκης, Γεωργία Κωστάκη και Γεωργία Μικροπούλου προσκαλούν τους μαθητές του σχολείου μας να επισκεφτούν τη βιβλιοθήκη, να ενημερωθούν για το περιεχόμενό της και να δανειστούν το βιβλίο της επιλογής τους. Μετά την ανάγνωση οι μαθητές μπορούν να προτείνουν τα βιβλία που τους άρεσαν στους συμμαθητές τους μέσω της ιστοσελίδας και της εφημερίδας του σχολείου μας. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να απευθύνεστε στις υπεύθυνες καθηγήτριες.

Γ. Μικροπούλου - ΠΕ02
Γ. Κωστάκη - ΠΕ02

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Τα λουλούδια της Χιροσίμα της Εντίτα Μόρρις



ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΌ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ:


Στις 6 Αυγούστου 1945 ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό τύπου Β-29 με την επιγραφή «Ενόλα Γκέι» έριξε πάνω από την ιαπωνική πόλη Χιροσίμα μία ατομική βόμβα, σκοτώνοντας..140.000 ανθρώπους.
Λίγα χρόνια μετά ένας νεαρός αμερικανός ανυποψίαστος για  το συνεχιζόμενο μαρτύριο των θυμάτων της Βόμβας μπαίνει οικότροφος σε ένα γιαπωνέζικο σπίτι. Σιγά σιγά αναπτύσσοντας δεσμούς με τα  μέλη της γιαπωνεζικης οικογένειας, ανακαλύπτει ότι ο καθένας τους βιώνει με διαφορετικό τρόπο το μαρτύριο της επιβίωσης από το ολοκαύτωμα:
Ο οικοδεσπότης του σπιτιού, ο Φούμιο, άρρωστος και λιποβαρής, υπομένειτη μοίρα του καρτερικά αποφεύγοντας να αποδώσει ευθύνες και κατηγορίες. Η γυναίκα του η Γιούκα παλεύει να κρατήσει την οικογένειά της όρθια και ταυτόχρονα να ξεπεράσει τους προσωπικούς της εφιάλτες. Κι ακόμη η Οχάτσου, η μικρή της αδερφή, ανύπαντρη και ερωτευμένη, βρίσκεται καταδικασμένη σε μία σχέση χωρίς μέλλον από το φόβο μιας πιθανής τερατογένεσης.
Οι ήρωες της Μόρρις ζουν κλεισμένοι στις τραγικές τους αναμνήσεις, μια ζωή ταπαινή και στερημένη. Δεν μπορούν να εργαστούν γιατί είναι άρρωστοι από τη ραδιενέργεια και πεθαίνουν. Δεν μπορούν να κάνουν όνειρα γιατί η ραδιενέργεια έχει καταστρέψει το μέλλον τους, καθώς και το μ έλλον πολλών, επόμενων γενεών. Ο ποταμός Ότα είναι ο μόνος τάφος που μπορούν να στολίσουν με λίγα λουλούδια εις μνήμην των δικών τους που χάθηκαν.
Τα λουλούδια της Χιροσίμα της Εντίτα Μόρρις είναι ένα μυθιστόρημα που αναδεικνύει την τραγική μοίρα όσων επέζησαν του  βομβαρδισμού από την ατομική βόμβα. άνω απ'όλα  όμως είναι ένα αδυσώπητο "κατηγορώ" κατά του πολέμου, που διαλύει τις ανθρώπινες σχέσεις και ζωές, ένα ηχηρό αίτημα για πανανθρώπινη ειρήνη. Ένα βιβλίο γραμμένο το 1965, σήμερα, με όσα συμβαίνουν στη Φουκοσίμα, φαίνεται περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.
Διαβάστε το, θα σας συγκλονίσει.

Γ. Μικροπούλου - Γ. Κωστάκη
Φιλόλογοι - Υπεύθυνες της σχολικής Βιβλιοθήκης

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Σκέψεις μαθητών με αφορμή τις Γιορτές που πέρασαν




Όλα διδάσκονται. Ακόμη και η Αγάπη, όπως υποστηρίζει ο Μπουσκάλια. Η θεωρία σ'αυτό το μάθημα οφείλει να γίνεται πράξη καθ' όλη τη διάρκεια του Έτους και όχι μόνο στις Γιορτές... καθ' όλη τη διάρκεια της Ζωής μας.
Το πιο πολύτιμο δώρο μας ο Χρόνος που προσφέρουμε, η Σκέψη μας που γίνεται Πράξη, ένα Φιλί, μία Αγκαλιά κι ένα Χαμόγελο.

Οι μαθητές σκέφτονται, σχολιάζουν και γράφουν με αφορμή εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής, όπου σχεδιάσαμε Κάρτες Χριστουγέννων ή μάλλον ΖΩΗΣ:

Βιργινία Β' τάξη: 
Όλοι οι άνθρωποι αξίζουν να είναι ευτυχισμένοι. Οι γιορτές δίνουν χαρά κυρίως  σε άτομα που έχουν οικονομικές ανέσεις και όχι σε ανθρώπους που σκέφτονται καθημερινά πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες συνθήκες ζωής. Κάθε μέρα σε όλο τον κόσμο πεθαίνουν λόγο πείνας πολλοί άνθρωποι. Δεν αρκεί να  ευαισθητοποιηθούμε μόνο τώρα που έχουμε γιορτές και να προσφέρουμε ό,τι μπορούμε σε ανθρώπους που το αξίζουν πραγματικά. Εμείς μπορούμε να αρκεστούμε σε ό,τι έχουμε, γιατί σίγουρα έχουμε περισσότερα από τους άπορους που βρίσκουν καταφύγιο στους δρόμους των πόλεων χωρίς ασφάλεια και προφύλαξη από το κρύο. Μην τους προσπερνάτε γιατί θα υπάρξουν εφιαλτικές μέρες που θα βρεθούμε κι εμείς στη θέση τους και τότε δεν θα μας βοηθάει κανείς. Προσφέρετε λοιπόν όλοι για να δείτε την πραγματική ευτυχία της ζωής.

Χριστίνα Β' ταξη:
Κάθε Χριστούγεννα είναι διαφορετικά για κάθε άνθρωπο συνήθως τα γιορτάζουμε σπαταλώντας άσκοπα λεφτά…
Σήμερα αποφάσισα αν κάνω μια βόλτα να χαρώ κι εγώ τα δικά μου Χριστούγεννα.
Καθώς προχωρούσα είδα οικογένειες με σκυμμένο  το πρόσωπο με βουρκωμένα μάτια.
Να μην έχουν να φροντίσουν τον εαυτό τους…
Μα σκέφτηκα από μέσα μου αυτή δεν έχουν τα δικά τους Χριστούγεννα..
Αργά, αργά τους πλησίασα, μα με απόφυγαν.. φοβήθηκαν.. Μα όχι δεν το έβαλα κάτω.
Όλοι δικαιούντα τα δικά τους Χριστούγεννα ….
Μα πώς να τα καταφέρω μόνη μου και όλο αυτοί με τους ανθρώπους που δεν νοιάζονται για κανέναν και κοιτάνε να περάσουνε τα Χριστούγεννα σαν βασιλιάδες.
Είναι γελοίο…
Όμως όχι, άμα ενωθούμε σαν μια γροθιά θα τα καταφέρουμε να σώσουμε πολλούς ανθρώπους….
Μετά από λίγες μέρες, ακούγοντας όλοι τα λόγια ενός κοριτσιού που σκεφτόταν, κάτι άλλαξε.
Τους ευχαριστώ που βοήθησαν αλλά μετά από δεκατέσσερις μέρες σταμάτησαν να νοιάζονται. Δεν μπορώ να καταλάβω οι άνθρωποι αυτοί δεν υποφέρουν μόνο δεκατέσσερις μέρες.

Βαρβάρα Β' τάξη:
Τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή χαράς όπου όλοι είμαστε αγαπημένοι και βοηθάμε του άλλους. Όταν  όμως περνάνε τα Χριστούγεννα γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα? Να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που μας έχουν ανάγκη ή να είμαστε όλοι αγαπημένοι και ενωμένοι. Αυτό ονομάζεται υποκρισία, δηλαδή αν βοηθήσεις τους ανθρώπους που χρειάζονται φαγητό τα Χριστούγεννα δεν θα το χρειάζονται και μετά τις γιορτές ?Είναι ένα πολύ άσχημο γεγονός αυτό το ότι οι άνθρωποι έχουν αυτά τα συναισθήματα μόνο στις γιορτές, ειδικά τα Χριστούγεννα. Στις γιορτές δείχνουμε όλοι χαρούμενοι σαν να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα. Είναι  πραγματικό αυτό το συναίσθημα όμως? Η αλήθεια είναι πως όχι, μετά τις γιορτές όλοι επιστρέφουν στην πραγματικότητα είτε χαρούμενοι, είτε δυστυχισμένοι, συνήθως δυστυχισμένοι αφού πλέον δεν είναι θαμπωμένοι από την γιορτή και καταλαβαίνουμε τι περνάμε πραγματικά. Κάθε μέρα πρέπει να Χριστούγεννα, να είμαστε χαρούμενοι ενωμένοι και φιλάνθρωποι.
 
Γιώργος Β' τάξη:
Τώρα που είμαστε στην εκπνοή της χρονιάς φυσικά έρχονται οι «γιορτές» και επικρατεί ένα κλίμα «χαράς» και «ελεημοσύνης» σε όλους τους ανθρώπους. Όλοι αγοράζουν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς  όπως δώρα, δέντρα, ρούχα, ζαχαρωτά, γλυκά και φυσικά «λίγα τρόφιμα για τους φτωχούς» όπως τα αποκαλούν οι περισσότεροι.  Όμως οι «φτωχοί» υπάρχουν όλη τη χρονιά και λίγοι  προσφέρουν τρόφιμα ή ελεημοσύνη τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου.  Ας θυμόμαστε πως πάντα είναι εποχή για φιλανθρωπία και προσφορά, γιατί πάντα υπάρχουν άνθρωποι που τη χρειάζονται.

Παναγιώτης Β' τάξη:
Σήμερα είναι η αλήθεια ότι η Ελλάδα περνάει μια δύσκολη εποχή. Βέβαια τα αποτελέσματα της είναι ορατά. Πρέπει να κάνουμε κουράγιο και να σιωπάμε και να υποφέρουμε? Ή πρέπει να κάνουμε μια δύναμη και να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί όλες τις δυσκολίες?
Ό,τι και αν είναι θα περάσει. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε ενωμένοι, όλοι μαζί. Δεν πρέπει να απελπιζόμαστε.
 Τώρα βλέπουμε για λίγες μέρες να γίνονται δωρεές μικρές και μεγάλες, από τους ανθρώπους για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται. Μετά όμως? 

Χρυσούλα Β' τάξη:
…Και ξαφνίκα τα Χριστούγεννα βγαίνει όλη η συμπόνια, η φιλανθρωπία, η υποτιθέμενη ανθρωπια και αγάπη για τον συνανάνθρωπο, και μέτα γυρίζουμε στην παγωνιά μας… Ας ξεφυγουμε απο αυτο! Ειμαστε άνθρωποι και παντα οι άνθρωποι θα μας χρειάζονται… Θα χρειάζονται βοήθεια όλο το χρόνο,όχι μόνο τις γιορτές… ας τους ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ!!!...ΠΡΕΠΕΙ...