ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ»
Ενημέρωση
και απολογισμός της πρώτης προπαρασκευαστικής συνάντησης.
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από 12 έως 15 Δεκεμβρίου 2013 η πρώτη
προπαρασκευαστική συνάντηση εργασίας και επιμόρφωσης περιόδου 2013-15 του
διεθνούς δικτύου διασχολικών συμπράξεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας –
Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο».
Η
συνάντηση έγινε στο ΚΠΕ Αργυρούπολης Αττικής. Σε αυτήν συμμετείχαν ως
εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί, υπεύθυνοι περιβαλλοντικών προγραμμάτων από όλα τα
συμμετέχοντα στο πρόγραμμα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
τόσο της Ελλαδας όσο και της Κύπρου.
Όπως είναι γνωστό και από παλιότερες
συμμετοχές του Σχολείου μας, το διεθνές πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ελλάδας – Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο» λειτουργεί με διετείς διασχολικές
συμπράξεις που διαμορφώνονται κατά την πρώτη συνάντηση εργασίας και επιμόρφωσης
η οποία πραγματοποιείται στην έδρα του συντονιστικού Κέντρου, που είναι το ΚΠΕ
Αργυρούπολης, με συμμετοχή Κυπρίων και Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Το 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών,
εκπροσωπήθηκε εφέτος από το φιλόλογο Βασιλειάδη Ιωάννη, που είναι και ο
υπεύθυνος του προγράμματος στο Σχολείο μας για την επόμενη διετία, σε
συνεργασία με τις συναδέλφους Γακίδου Ειρήνη και Ταρασίδου Μαρία.
Στο
ΚΠΕ Αργυρούπολης με τους συναδέλφους από την Ελλάδα και την Κύπρο
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 38 σχολεία από την
Ελλάδα και την Κύπρο (19 από κάθε χώρα) που συνεργάζονται σε διετείς
διασχολικές συμπράξεις υλοποιώντας προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης για το
περιβάλλον και την αειφορία. Στα προγράμματα αυτά εκτός από τους εκπαιδευτικούς
και τους μαθητές των σχολείων εμπλέκονται ενεργά ΚΠΕ, σύλλογοι γονέων, τοπικές
κοινωνίες και Δήμοι και έτσι τείνουν να έχουν τα χαακτηριστικά της σύγχρονης
άποψης για τη δια βίου μάθηση.
Την πρώτη χρονιά
κάθε διετίας πραγματοποιούνται
συναντήσεις προπαρασκευαστικής εργασίας και επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς
με ευθύνη των συντονιστικών φορέων. Συμμετέχουν ένας εκπαιδευτικός από κάθε
Σχολείο και οι συντονιστές των προγραμμάτων. Σε αυτές τις συναντήσεις τίθεται η
στοχοθεσία, το χρονοδιάγραμμα, αναπτύσσονται οι συμπράξεις, γίνεται η επιλογή
της θεματολογίας και διαμορφώνεται το επικοινωνιακό πλαίσιο. Στο επιμορφωτικό
μέρος περιλαμβάνονται γενικά θέματα αιτίων, ευθυνών και συνεπειών των
περιβαλλοντικών προβλημάτων και αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφορία ως μέσο
μακροπρόθεσμης λύσης για την αντιμετώπισή τους. Επίσης, περιλαμβάνονται θέματα
αρχών και μεθοδολογίας και παρουσιάζονται συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα
στην τάξη, στο πεδίο και στο εργαστήριο ως υποδείγματα για εφαρμογή. Τέλος,
πραγματοποιούνται επισκέψεις πεδίου σε χώρους περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Οι
συντονιστικοί φορείς βρίσκονται σε μόνιμη επαφή με τα Σχολεία για την
εκπαιδευτική-παιδαγωγική και επιμορφωτική τους στήριξη. Επίσης, αναλαμβάνουν
και κατά την πρώτη και κατά τη δεύτερη χρονιά την ενημέρωση των αρμοδίων
Διευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας και ζητούν την έγκριση των δράσεων και των
δαπανών. Τα Σχολεία σε συνεργασία με τους γονείς και τους δήμους αναλαμβάνουν
το μέρος που αφορά τη δική τους συμμετοχή στο πρόγραμμα και φροντίζουν για την
διεκπεραίωση των διαδικασιών έγκρισης των μετακινήσεων των αποστολών μαθητών
και συνοδών εκπαιδευτικών στην Κύπρο και στην Ελλάδα. Έτσι τα προγράμματα σε κάθε
Σχολείο αρχίζουν να υλοποιούνται από την πρώτη χρονιά, ενώ οι μαθητές και οι
εκπαιδευτικοί του βρίσκονται σε επικοινωνία με τους συναδέλφους τους του
συμπράττοντος Σχολείου.
Τη δεύτερη σχολική
χρονιά τα προγράμματα στα Σχολεία ολοκληρώνονται και την άνοιξη
πραγματοποιούνται συναντήσεις παρουσιάσεων των εργασιών στις σχολικές
κοινότητες και στις τοπικές κοινωνίες με συμμετοχή μαθητών
και εκπαιδευτικών και από τις δύο χώρες. Στις συναντήσεις αυτές συμμετέχουν
γονείς, δημοτικές αρχές, νέοι και πολίτες της περιοχής και συμπεριλαμβάνονται
και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Επίσης, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα
στα συνεργαζόμενα ΚΠΕ. Στις εκπαιδευτικές αποστολές παίρνουν μέρος περί τους δεκατέσσερις προσεκτικά επιλεγμένους
μαθητές και μαθήτριες από κάθε Σχολείο με δύο συνοδούς για τη Β/θμια και
τρεις συνοδούς για την Α/θμια εκπαίδευση. Βέβαια, στα προγράμματα παίρνουν
μέρος πολύ περισσότερα παιδιά και μερικές φορές ο αριθμός δεκατέσσερα αλλάζει
με όρους αμοιβαιότητας. Στη Β/θμια η φιλοξενία των μαθητών γίνεται από τις
οικογένειες των παιδιών, ενώ στην Α/θμια τα παιδιά μένουν σε ξενοδοχεία μαζί με
τους συνοδούς εκπαιδευτικούς. Εκτός από τις εκδηλώσεις στα Σχολεία,
πραγματοποιείται κεντρική πανηγυρική εκδήλωση και γίνονται εκδρομές και
επισκέψεις σε χώρους με ιστορικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον. Στις εκδηλώσεις
του «Χρυσοπράσινου Φύλλου» έχουν κατ' επανάληψη πάρει μέρος Βουλευτές,
Υπουργοί, Στελέχη Εκπαίδευσης, Νομάρχες, Δήμαρχοι, Σύλλογοι Γονέων και
Κηδεμόνων κλπ. Πολλές φορές Υπουργοί Παιδείας και Πρόεδροι των Κοινοβουλίων
έχουν συγχαρεί δια ζώσης ή εγγράφως τους διοργανωτές.
Το 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών τη
διετία 2013-14 συμμετέχει στο «Χρυσοπράσινο Φύλλο» με το περιβαλλοντικό
πρόγραμμα «Η αυλή του Σχολείου μας: την αλλάζουμε και μας αλλάζει». Η περιβαλλοντική
ομάδα αποτελείται από 35 άτομα και το συνεργαζόμενο σχολείο από την Κύπρο είναι
το Γυμνάσιο Παραλιμνίου. Ευχόμαστε σε όλους, καθηγητές, μαθητές και
συνεργαζόμενους φορείς, καλή επιτυχία στην υλοποίηση του προγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προτάσεις, Εντυπώσεις, Συμβουλές... Η κατάθεση της γνώμης σας θα μας βελτιώσει!