Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Έργα Μαθητών (κείμενα, κολάζ και συνεντεύξεις) με αφορμή το Έργο του Μπρεχτ

ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια συνεργασίας του Συλλόγου Φίλων Βιβλίου Ν. Πέλλας με σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιοχής  μας με θέμα:

«Δημιουργούμε εμπνευσμένοι από το Έργο του Μπρεχτ»

Τμήμα Γ4 στα πλαίσια του ΣΕΠ στο  2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών 
(σχολ. έτος 2012-13)
Υπεύθυνη καθηγήτρια Παυλίδου Κάκια – ΠΕ19


Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε το VIDEO από την παρουσίαση του σχολείου μας στην Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών στις 18 Απριλίου 2013.

Πατήστε ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε σε διαφάνειεες τα Έργα των μαθητών με αφορμή το Έργο του Μπρεχτ.

ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ - Ισμήνη Τσιντονίδου

Το ποίημα γράφτηκε από τη μαθήτρια Ισμήνη Τσιντονίδου (Γ4) στα πλαίσια συνεργασίας του σχολείου μας με τον Σύλλογο Φίλων Βιβλίου Ν. Πέλλας στο πρόγραμμα: «Δημιουργώντας  εμπνευσμένοι από το Έργο του Μπρεχτ».
Το ποίημα πήρε μέρος στον 15 πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών και απέσπασε το 3ο Βραβείο


Κρατάω  την κάμερα του νου και ακολουθώ το δρόμο
που οδηγούν οι άγιοι με το σταυρό στον ώμο,
ακολουθούνε οι σοφοί με πνεύμα ορυχείο
κι έπονται οι ήρωες, που κουβαλούν μνημείο.

Όργανα ευσυνείδητα περιφρουρούν την τάξη:
«Η θέληση γεννά σκοπό κι η θεωρία πράξη».
Στο τέλος επιστήμονες με γνώσεις στη φαρέτρα
και ουραγοί, πολιτευτές που εξαπολύουν μέτρα.

Σαν σκοπευτές ελεύθεροι οι καλλιτέχνες βάλλουν
το πάθος και το όραμα παντί τρόπω προβάλλουν.
Τριγύρω συνωστίζονται μικροαστοί, πληβείοι
υπό το κράτος αξιών, ενστίκτως, οι οικείοι.

Σαν σε καλειδοσκόπιο μ’ αντανακλάσεις μύριες
τα πρόσωπα συγχέονται με πεποιθήσεις κύριες.
Δεν προελαύνουν πια θνητοί σε τάξεις και ομάδες
αλλ’ ενσαρκώνονται το κενό, του απείρου οι μονάδες.

Η άγνοια αυταπατά, βαθύ ανοίγει χάσμα
το ρατσισμό υπηρετεί, το κλάσμα και το θραύσμα
μα σαν οι μάσκες πέσουνε, σίγησαν και τα «Ζήτω»

Ελθέτω η Αθωότητα και Χάρις δωρηθήτω!


*-*-*


Η βασική ερώτηση που κάναμε στον εαυτό μας είναι:
«Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;»
Στο σχολείο δουλεύουμε ομαδικά. Όπως θα ξέρετε στις «ομάδες» κάποοι δουλεύουν και κάποιοι όχι. Προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τον καθένα πάνω στο μερίδιο της ευθύνης του. Μα και πάλι, ως το τέλος της παράδοσης των εργασιών συμπεράναμε πως: Κάποιοι δουλεύουν και κάποιοι όχι.
Διαβάσαμε τον Μπρεχτ που μιλά για το ΕΣΥ. Το κάθε ΕΣΥ. Εγώ, Εσύ, Αυτός. Όλοι μαζί δουλεύοντας για τον ίδιο σκοπό. Η ισχύς εν τη ενώσει. Έχουμε δουλειά μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία μας. Έχουμε δουλειά μέχρι να μάθουμε όλοι να δουλεύουμε για το κοινό συμφέρον.
Οι αγώνες για να αλλάξει η κοινωνία είναι συλλογικοί.
Ρωτήσαμε τον εαυτό μας:
«Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;»
Ο δρόμος είναι μακρύς. Δεν έχω αποφασίσει τι επάγγελμα θα ακολουθήσω μέσα στην Ελληνική Κοινωνία που διανύει περίοδο κρίσης και παρακμής.
Πείτε μου, πόσο θα κρατήσει αυτή η Κρίση; Η οικονομική κρίση; Η κρίση αξιών; Θα προλάβω να ζήσω τη Ζωή που ονειρεύομαι;
Καταγράψαμε τις Ηθικές Αξίες που θεωρούμε πως είναι η βάση για μία Αξιοπρεπή Ζωή:

Δικαιοσύνη, Ισότητα, Ειρήνη, Ελευθερία, Παιδεία,
Σεβασμός στον Συνάνθρωπο,
Αλληλεγγύη, Υπεράσπιση Δικαιωμάτων, Οικογένεια,
Σεβασμός στην παράδοση, Αγάπη, Ειλικρίνεια, Αυτοπειθαρχία,
Ανεξαρτησία, Εντιμότητα, Μόρφωση, Ασφάλεια,
Αξιοπρέπεια, Τιμιότητα, Πίστη

Αυτό είναι το στίγμα της Ψυχής μας.
Κοιτάμε ξανά, με δεύτερη και Τρίτη ματιά την κοινωνία των μεγάλων.
Ποιες Αξίες μας διδάσκουν σήμερα οι μεγάλοι;
Αναρωτιέμαι μήπως εκείνοι πρέπει να μελετήσουν τον Μπρεχτ περισσότερο από μένα.
Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω Άνθρωπος.
Όταν μεγαλώσω θέλω να συνυπάρχω με άλλους Ανθρώπους. Να μπορούμε να δουλεύουμε ομαδικά για το κοινό καλό.
Θέλω να έχω κατοχυρωμένα τα Ανθρώπινά μου δικαιώματα.
Σας τα θυμίζω, να μην τα ξεχνάτε, εσείς οι μεγάλοι, έτσι όπως τα όρισε η Ευρωπαϊκή Ένωση:

Ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καθώς και των αρχών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου, αποτελούν τις κοινές αξίες όλων των κρατών μελών που συνιστούν την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). 


·                                 αξιοπρέπεια (ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δικαίωμα στη ζωή, δικαίωμα στην ακεραιότητα του προσώπου, απαγόρευση των βασανιστηρίων και των απάνθρωπων εξευτελιστικών ποινών ή μεταχείρισης, απαγόρευση της δουλείας και της καταναγκαστικής εργασίας).
·                                 ελευθερία (δικαίωμα στην ελευθερία και την ασφάλεια, σεβασμός της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, δικαίωμα γάμου και δικαίωμα ίδρυσης οικογένειας, ελευθερία σκέψης συνείδησης και θρησκείας, ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης, ελευθερία του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι, ελευθερία των τεχνών και των επιστημών, δικαίωμα εκπαίδευσης, επαγγελματική ελευθερία και δικαίωμα στην εργασία, ελευθερία ίδρυσης επιχείρησης δικαίωμα ιδιοκτησίας, δικαίωμα ασύλου, προστασία σε περίπτωση απομάκρυνσης, επαναπροώθησης και απέλασης).
·                                 ισότητα (ισότητα έναντι του νόμου, μη διάκριση, πολιτισμική, θρησκευτική και γλωσσική πολυμορφία, ισότητα ανδρών και γυναικών, δικαιώματα του παιδιού, δικαιώματα των ηλικιωμένων, ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες).
·                                 αλληλεγγύη (δικαίωμα στην πληροφόρηση και στη διαβούλευση με τους εργαζομένους στο πλαίσιο της επιχείρησης, δικαίωμα διαπραγματεύσεων και συλλογικών ενεργειών, δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες ευρέσεως εργασίας, προστασία έναντι αδικαιολόγητης απόλυσης, δίκαιοι και ισότιμοι όροι εργασίας, απαγόρευση της εργασίας των παιδιών και προστασία των εργαζόμενων νέων, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή, κοινωνική ασφάλεια και κοινωνική αρωγή, προστασία της υγείας, πρόσβαση σε υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος, προστασία του περιβάλλοντος, προστασία των καταναλωτών).
·                                 ιθαγένεια (δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, δικαίωμα χρηστής διαχείρισης, δικαίωμα πρόσβασης στα έγγραφα, δικαίωμα αναφοράς, ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή, διπλωματική και προξενική προστασία).
·                                 δικαιοσύνη (δικαίωμα πραγματικής προσφυγής και αμερόληπτου δικαστηρίου, τεκμήριο αθωότητας και δικαιώματα υπεράσπισης, αρχές νομιμότητας και αναλογικότητας αξιόποινων πράξεων και ποινών, δικαίωμα του προσώπου να μην δικάζεται ή να μην τιμωρείται ποινικά δύο φορές για την ίδια αξιόποινη πράξη).

Και κλείνοντας σάς ρωτώ προσωπικά, έναν έναν τον καθένα:

Πώς θα κάνω οικογένεια όταν δε θα μπορέσω να βρω δουλειά;
Ποιος από τους Ενήλικες Έλληνες, γονείς, δασκάλους, πολιτικούς, που είναι οι κηδεμόνες της Ελληνικής Νεολαίας προστατεύει τα δικά μου Δικαιώματα στη ΖΩΗ μέχρι να ενηλικιωθώ και να πάρω τη Ζώη μου στα χέρια μου;;;;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προτάσεις, Εντυπώσεις, Συμβουλές... Η κατάθεση της γνώμης σας θα μας βελτιώσει!